Boka

OBSERVERA: VI HAR BYTT ADRESS!
WILD RIVER LIGGER NUFÖRTIDEN I VINDELN

närmare bestämt på Solviksvägen 10, 922 91 Vindeln

VI HAR ÖPPET ÅRET RUNT
…och vi kommer att erbjuda olika typer av inriktningar på vår restaurang under årets gång – ibland är det A La Carte, ibland större avsmakningsmenyer, andra gånger en satt trerätters-meny eller ett julbord. Vi planerar vår verksamhet löpande, och detta innebär att bordsbokningar först kan göras när planeringen är helt färdigställd. Så fort detta skett hittar ni vad vi erbjuder just nu eller härnäst i bokningssystemet här på vår hemsida, och där kommer också information att finnas om vad som gäller för den specifika perioden. 

VI TAR INTE EMOT DROP IN-GÄSTER
…så om du vill besöka oss måste du boka ditt bord i förväg – och alla bokningar görs i vårt bokningssystem här på hemsidan (vi tar inte emot några bokningar över mail eller telefon).

VÅR STRÄVAN ÄR ALLTID ATT GE ALLA VÅRA GÄSTER DEN BÄSTA UPPLEVELSEN VI KAN ERBJUDA
…varför vi sätter begränsningar vid våra olika tillställningar. Gränsdragningar som görs för att vi ska skapa möjligheten för oss själva att kunna erbjuda en så hög kvalitet som vi kan, men också för att arbetsbelastningen på oss som jobbar inte ska bli outhärdlig. Bland annat finns antalsbegränsningar, såsom att vi exempelvis nu under hösten har begränsat oss till max fyra personer per sällskap, och begränsningar när det kommer till barn. Vad som gäller framgår i bokningssystemet i informationen om de olika måltidsupplevelserna vi erbjuder – men om du blir osäker på något är det alltid bättre att du tar kontakt med oss, än gör egna antaganden.

KONTAKTA OSS
…görs antingen via mail på kontakt@wildriver.se eller bokabord@wildriver.se, eller via telefon på 072-18 22 190. Ibland kan det dröja en stund innan vi har tid att svara på en förfrågan, men vi lovar att alltid försöka återkomma så snabbt vi kan. 

.

.

.

ATT STÅ I VÄNTELISTA?
Om du ställer dig i väntelista på en särskild dag i vårt bokningssystem kommer du att få ett mail och ett sms så fort någon avbokar sin plats denna valda dag vid en tidpunkt som du klickat i. Därefter är det den som är snabbast på att boka bordet som får det, då alla som finns på väntelistan får samma notifikation samtidigt. Det är alltså inte en kölista, och därmed är det irrelevant vem som ställde sig i väntelistan först – den som är snabbast att boka ett bord är helt enkelt den som får bordet. 

PRESENTKORT?
Presentkort kan köpas i vårt bokningssystem – det finns en specifik flik längst ned där för just den saken.

BOKA IN SIG SOM MER ÄN ETT SÄLLSKAP?
Det går att boka in sig som två separata sällskap i vårt bokningssystem, om bokningarna görs under olika namn – men ha i åtanke att det också medför att ni av oss ses som två olika sällskap och således också kommer att behandlas som två olika sällskap. 

ALLERGIER OCH KOSTRESTRIKTIONER?
Vi tar gärna del av alla allergier och kostrestriktioner i god tid före ert besök, men vi kan tyvärr inte alltid anpassa oss efter alla typer av matmässiga restriktioner. I bokningssystemet framgår om vi på förhand vet att något inte går att lösa vid speciella tillställningar, men vi förbehåller oss också rätten att ta kontakt med gäster med multiallergier gällande huruvida vi har möjlighet att lösa deras kostrestriktioner vid olika tillställningar även om den inte blivit utskriven i bokningssystemet. Vår strävan är dock alltid att vara anpassningsbara, så länge vi får informationen i god tid. 

ÖVERNATTNING?
Vi erbjuder ingen övernattning i nuläget, då vårt intresse ligger i att bedriva en restaurangverksamhet. Däremot finns många i Vindelns Kommun som arbetar med övernattning, och vi rekommenderar er därför att ta kontakt med dem om ni vill sova över i bygden. I det centrala samhället hittar ni Hotell Vindelngallerian och Vindelforsarnas Camping (som hyr ut stugor), och utanför centralorten finns ännu fler alternativ som ni kan hitta på Visit Vindeln

BARN?
Vår verksamhet inriktar sig inte på barn, varför vi inte längre erbjuder barnmenyer, liksom barn oavsett ålder (vilket inkluderar spädbarn) vid vissa tillställningar inte är välkomna. Om du har ett barn som kan sitta still, är lugn och som älskar maten vi lagar, ser vi ingen anledning till att de inte ska kunna delta vid ett besök hos oss (utom när det uttryckligen står i bokningssystemet att barn inte är välkomna). Men barn som inte kan leva upp till denna uppförandekod är inte passande gäster hos oss, och det hoppas vi är något som respekteras då skrik och spring inte är den arbetsmiljö vi vill ha, eller den atmosfär vi vill att vår restaurang har.